Ievads.
Jau no 2007. gada mēs izstrādājam vairākus kalendārus – CRM (customer relationship management - Klientu attiecību vadība). Tiem ir viens pamats, bet izstrādātas modifikācijas dažādu SPA, sporta centru, apdrošināšanas brokeru, juristu, apsardzes un citus klientu vadības variantus. Par to var izlasīt sekojošā failā WEB lapā- https://avs.lv/Kalendars/kalendars.html
Pēdējais no kalendāriem izveidots Pansionātu darba uzskaitei. Tajā jau tiek izmantota WEB (Globālā tīmekļa) programma, kas ļauj strādāt ar planšetēm un mobiliem telefoniem. Tas padara CRM daudz ērtāku. Tagad WEB aplikācija ir iespējama arī pirmsākuma CRM. Turklāt papildus tam, kas izstrādāts pansionātiem, pie CRM WEB ir pieslēdzamas planšetu un mobilo telefonu kameras. Tas palīdz ar foto uzņēmumiem ilustrēt CRM notikumus. Foto automātiski kļūst par CRM notikumam piesaistīto PNG (Portatīvā tīkla grafiskais) tipa failu.
1. Kalendāra darbība stacionārā datorā priskš CRM WEB/
Kalendāra WEB aplikācija neizraisa stacionārās programmas CRM darbības izmaiņas. Tāpat notiek plānoto notikumu ievads, kopēšana, AVS grāmatvedības dokumentu veidošana un izmantošana CRM.
Att.1
Tas ir aprakstīts šeit - https://avs.lv/Kalendars/CRM.html
2. kalendāra WEB aplikācija
Katram Uzņēmuma darbiniekam, kas lieto mobilās ierīces un būs ļauts strādāt ar CRM WEB, tiek piešķirtas ieejas paroles. WEB CRM tiek palaista mobilajās ierīcēs ar Internet tāpat kā ziņu portāli un citas WEB lapas. WEB CRM nosaukums vai Internet adrese ir zināma visiem atbildīgiem uzņēmuma darbiniekiem. Atrodoties jebkur Uzņēmumā, vai ārpus tā pie stacionārā datora ar Internet, vai palaižot WEB lappusi planšetē vai mobilajā telefonā, tiek piedāvāts ievadīt lietotāja paroli.
Att.2
Kad pareiza lietotāja parole ir ievadīta, parādās Uzņēmuma darbinieka plānoto notikumu (darbu) saraksts tekošai dienai:
Att.3
Att. redzams, ka šodien 5 notikumi nav savlaicīgi notikuši, to izpildes laiks iztecējis, un tie iekrāsojas dzelteni. Par izpildītiem darbiem CRM WEB parādās izpildes rezultāts un faktiskais laiks. To nevar mainīt, jo tad, kad ziņo par notikumu izpilde, CRM WEB izmanto sistēmas (Internet) laiku. Izpildītie notikumi krāsojas aqua (jūras ūdens) krāsā. Kad ar dubultklikšķi nospiež uz izpildīto vei neizpildīto, parādās CRM WEB kartiņa
Att. 4
Att. 4 ir redzams, ka bez darbu izpildes atzīmes, var iztaisīt foto, pat vairākus foto ar planšetes vai mobilā telefona kameru. Tie liecinās par darbu izpildi ar attēliem. CRM WEB kartiņa ir redzams pēdējais foto.
Ja atver izpildīto notikumu stacionārā datorā CRM, tad ir iespējams no foto saraksta izsaukt, redzēt, kopēt vai citādāk izmantot jebkuru no notikuma foto saraksta.
Tāds foto apliecinājums un CRM WWW var noderēt dažādu darbības nozaru uzņēmumu ikdienas darbībā gan kā apliecinājums, gan kā attiecību un darbu vēsture.
Jauna notikuma veidošana
Att.6
Nospiežot taustiņu “Jauns notikums”, tiek piedāvāts izvēlēties juridisko vai fizisklo personu, ar kuru sāk veidoties notikums, darījums
Att. 7
kad izvēlās vajadzīgo fizisko fizisko vai juridisko personu, atveras notikuma kartiņa
Att. 8
Jauna notikuma kartiņas piemērs parāda, ka Uzņēmuma CRM WEB lietotājs vienojās noslēgt līgumu ar AVT Serviss. Klāt pielikts foto ar apkalpojamo kompresoru.
Arī stacionārā datora kalendārā parādās notikuma kartiņa ar kompresora attēlu, kā tas ir parādīts citā notikumā att.5
3. Dažas idejas CRM WEB pielietojumam
3.1. Vairumtirgotājiem, kuru aģenti piegādā klientiem preces:
- var ar foto fiksēt preces stāvokli nodošanas laikā pircējam;
- fiksēt konkrētā pircēja veikalā, noliktavā esošo preču skaits un pārdošanas cenas;
- turpat pie klienta var ievadīt jaunu uzdevumu sev, jaunu preču pasūtījumu. Tas uzreiz veido jaunu notikumu stacionārā VRM. Vēlāk no tā noliktavas darbinieki var veidot jaunu pārdošanas dokumentu;
- ir iespējams iziet no savu tekošo uzdevumu saraksta un pāriet uz kopīgo uzdevumu (notikumu) saraksta vai kolēģa uzdevumiem, ja tas ir atļauts;
- CRM WEB var izmantot citu vairumtirdzniecības darbību veikšanai jebkur ārpus sava uzņēmuma ofisa.
3.2. Auto un citu servisu servisu vajadzībām:
- servisa dispečers pieņem pasūtījumus auto vai citu iekārtu remontam vai apkalpošanai. Pielietojot stacionāro CRM, dispečers var plānot savu meistaru darbu un katru no tiem norīkot kāda auto remontam vai apkalpošanai;
- kad auto vei iekārta ir ienākusi remonta boksā, meistars ar planšeti vai mobilo telefonu dodas pie tās. Viņš izsauc notikumu par konkrētu auto, veic defektāciju, pierakstot to piezīmju laukā (att.8), fotografē bojājumus un remontējamās vietas uz auto;
- dispečers stacionārā CRM uz defektācijas pamata uzreiz izraksta rēķinu par veicamiem darbiem un nepieciešamām detaļām, izsūta to ar e-mail klientam, izdrukā vai izsniedz uz rokas. Tāpat no kalendāra tiek sūtīti SMS klientam un meistaram par izrakstīto rēķinu;
- ja ir saņemts apstiprinājums par samaksu, vai ir vienošanās par pēcapmaksu, meistars sākt pildīt darbus. Kad tie pabeigti, notiek izpildes foto fiksācija un notikuma kartiņā meistars ievada rezultātu - “Darbi pabeigti”.
Tādējādi notiek remonta un servisa informācijas automatizētas plūsmas, kas samazina laika patēriņu un Uzņēmuma izmaksas.
Tas attiecas arī uz celtniecības, santehnikas, elektrības un citu remontu darbu uzskaiti, kas notiek ārpus Uzņēmums teritorijas.
3.3. Ofisa darba vadība
Uzņēmuma ofisā vai On-line notiek plānošanas sapulces, kurās tiek pieņemti vadības lēmumi un tiek doti uzdevumi Uzņēmuma darbiniekiem kaut ko paveikt līdz kaut kādam laikam. Biroja vadītājs veic šādas darbības:
- Izveido stacionārajā Kalendārā katram no darbiniekiem notikumus, kuros piezīmēs no pasākumu plāna vai vadītāja lēmuma vai rīkojuma iekopē uzdevuma saturu. Turklāt kā pielikums pie notikuma tiek piestiprināts elektroniskā veidā pats pasākumu plāns, lēmums vai rīkojums;
- kad tuvojas notikuma izpildes laiks, biroja vadītājs ar SMS darbiniekam par to atgādina, arī par nokavētiem darbiem;
- Uzņēmuma darbiniek, esot Uzņēmuma ofisā par uzdevuma izpildi var veikt atzīmes un ziņojumus stacionārajā CRM, vai izmantot CRM WEB savā planšetē vai mobilajā telefonā tā, ka tas ir aprakstīts iepriekš. Šāda iespēja ir ļoti vērtīga, ja Uzņēmuma ofisa darbs ir organizēts attālināti vai tam ir filiāles citās pilsētas vai valstīs.
CRM WEB iespējama arī citos esošos CRM variantos - SPA, sporta centru, apdrošināšanas brokeru, juristu, apsardzes un citus klientu vadības Kalendāra variantos.
4. Tehniskie risinājumi, lai strādātu ar CRM WWW
- Lai CRM WEB varētu strādāt, gan Kalendāra datu bāze (Firebird), gan CRM WEB (PHP skripts) jābūt izvietotiem uz datora ar fiksēto IP adresi. Ir labi, ja Uzņēmumam, CRM lietotājam jau ir WEB lappuse, uz kuras var izvietot CRM WEB. Bet ar tad, kad tas nav iespējams, AVS speciālisti var organizēt Uzņēmuma lokālo WEB lappusi CRM WEB vajadzībām. Šim mērķim pata nav jāiegādājas DNS (Domēnu nosaukumu sistēma) WEB lappuses nosaukums. Šajā gadījuma planšetes vai mobilā telefona WEB lapa Browser ir jāizsauc ka 4 skaitļu kombinācija, piemēram 81.198.57.86. Ar to izsauksies mūsu mājas lapa;
- CRM WEB vajadzībām var izmantot mākoņu tehnoloģijas, kas plāši tiek piedāvātas Internet;
- AVS speciālisti instalē programmu, parāda “ceļus” uz Noliktavas programmu, vietu, kur glabājas fotogrāfijas un cita CRM informācija. Programmas darbībai;
- vēl planšetu un mobilo telefonu kamerām iestatījumos ir jāļauj tās izmantot ar CRM WEB. Tas ir viegli izdarāms.
Izmaksas esošiem stacionāro Kalendāru un Noliktavas lietotājiem iz mazākas nekā tiem Uzņēmumiem kuri grib iegādāties ne tikai stacionāro Kalendāru, bet arī Noliktavas programmu. Vienādu objektu nav. Tādēļ katrā atsevišķā gadījumā izmaksas tiek rēķinātas. Tās ir atkarīgas no stacionāro datoru un apmācāmo lietotāju skaita, Uzņēmuma IT gatavības darbam ar CRM WEB.
Mēs esam gatavi sniegt atbildes jautājumiem un izstrādāt konkrētus piedāvājumus Uzņēmuma CRM WEB izstrādāšanai.
AVS