SIA A.V.S. Dibināta 1994.gada 19. oktobrī. Sākumā tika izveidotas Noliktavas un Bilances uzskaites programmas. Uzņēmumā strādāja tikai daži cilvēki, kas izstrādāja un ieviesa programmas dažādiem tirdzniecības uzņēmumiem. Lielākie programmu pircēji bija Rīgas Buļļu ielas vairumtirdzniecības bāzes ar vienkāršām pirkšanas pārdošanas procedūrām. Šajos uzņēmumos bija prasības ātri sagatavot dokumentus un izrēķināt bruto peļņu (pārdošanas ienākums – iepirkuma izdevumi) Uzņēmuma programmētāji diezgan ātri veica programmu izmaiņas, kas bieži izraisīja kļūdas, kas arī ātri tika labotas. Ar gadiem uzņēmumā parādījās projektu vadītāji, kas pilnveidoja programmas un ieviesa programmas pasūtītāju datoru tīklos. Projektu vadītāju institūts ir uzņēmuma darba stils. Automatizētās vadības sistēmas arī tagad netiek pārdotas kā gatavs un iepakots produkts, kas sastāv no instalācijas diskiem un aprakstu grāmatām, kurās programmu pircējam ir jāatrod darba metodes. Arī tagad katrs jauns objekts mums tiek vērtēts ka jauns projekts. Katrā objektā parādās kaut kas jauns, kur projekta vadītājam jāmāk pielāgot gan tehniskos līdzekļus, gan programmas. Tādēļ arī prasības zināšanu un pieredzes ziņā pret projektu vadītājiem ir lielas. Labākie projektu vadītāji ir tie, kuriem ir praktiskā darba pieredze galvena grāmatveža amata un labas datoru zināšanas.
90 gadu beigās uzņēmums papildus pamata programmām pievērsās ražošanas uzskaites programmai, neskatoties uz to, ka ražošana tajā laika bija dziļā krīzē. Pacietīgi strādājot pie šīs tēmas tika izveidotas pārtikas, šūšanas, kokapstrādes un citu nozaru ražošanas vadības programma. Tajā bija iespējams plānot sagādi, kalkulēt izejmateriālu patēriņu, produkcijas materiālu un pilnu pašizmaksu.
Visas jaunas programmas, kas tika izstrādātas, strādāja pielietojot tipveida un unikālus kontējumus, kas pieļāva veidot bilances kontu apgrozījumus un uzturēt vienotu kontu saldo. Tas tika veidots, lai uzturētu vienotu informācijas bāzi un realizētu uzņēmuma automatizētu vadības sistēmu. Tas arī novērš kaut kādas informācijas dublēšanos, “pārsūknēšanu” no dažādām apakšas sistēmā uz uzņēmuma bilanci. Tā, piemēram, ražošanas akta ievadīšana vai nolasīšana no skenera, kases aparātus, svariem un citām perifērijas iekārtām automātiski rada kontētus gatavas produkcijas pieņemšanas aktus un izejmateriālu norakstīšanas aktus. Tas notiek ar tendenci jebkurā AVS apakšprogrammā iekļauties vienotā sistēmā. Sistēmas pieeja ir mūsu princips, no kura mēs cenšamies neatkāpties visās jaunajās izstrādnes.
Kā ļoti svarīgu soli AVS izstrādnes mēs uzskatām visu programmu pārvešanu Windows vidē. Jāatzīst, ka šis process bija iekavēts. Visu laiku bija steidzami darbi, ko pieprasīja jauni un esoši klienti. Tomēr arī DOS vidē programma tika pilnveidota, cik to pieļāva Windows lokālie tīkli. Toties Windows mūsu AVS izstrādnes ieguva “ jaunu elpu”. Atkrita datoru atmiņas un printeru problēmas. Programmas Windows vidē dod lielākas atskaišu iespējas. Tas tiek gatavotas mūsu Windows previewe veidā, RTF, EXCEL (īstajos XLS failos) , XML, teksta, HTML un citos veidos. Tas palīdz veidot atskaites grafiskajā veidā, veikt informācijas apmaiņu ar citiem uzņēmumiem, sniegt atskaites VID elektroniskajā veidā.
Jaunas AVS Windows iespējas pieļauj apvienot automatizētas sistēmas ne tikai lokālajā tīkla , bet arī Internet, jeb globālā tīkla ietvaros. Sakot darbu pie tādām sarežģītām AVS, mēs izstrādājām savu Sūtīšanas – saņemšanas sistēmu, kura veica informācijas sinhronizāciju ar attilinātām AVS sastāvdaļām cilvēku vadītas. Bieži vien cilvēki kļūdījās, kas noveda līdz vienota preču un personu sarakstu kļūdā, kuras nācās labot, pielietojot speciālas metodes. Šāda informācijas sinhronizācijas attaisnojas nelieliem uzņēmumiem, kuru filiālēs nav lielas datu bāzes, dokumentu apgrozījumi un rīcības brīvības. Izstrādājot AVS veikalu tīkliem ar lielu preču sarakstu un lieliem apgrozījumiem mēs piedāvājam izmantot lieliskas Windows 2003 iespējas strādāt Internet tīkla ar vēl lielāku ātrdarbību, nekā lokālajā tīkla. Tas pieļauj realizēt On-line režīmu visa AVS. Nav nepieciešams skaidrot, kāds ekonomiskais efekts ir gūstams no tādas ātras un precīzas automatizētas vadības sistēmas.
Mēs nebūtu sasnieguši tos rezultātus, kas mums ir AVS izstrādes jomā, ja nebūtu laba un savstarpēji izdevīga sadarbība ar citām IT nozares uzņēmumiem. It sevišķi ir jāatzīmē kases aparātu, skeneru, POS sistēmu izstrādātāji CHD, svaru un citas perifēriju Latvijas vadošais uzņēmums Svaru Pasaule un daudzi citi uzņēmumi, kurus šajā aprakstā nav iespējams nosaukt. Elektroniskās ierīces kopa ar mūsu datorprogrammām dod realu rutīnas darba samazinājumu uzņēmuma vadības sistēmā. Kopā ar šo iekārtu attīstību attīstās arī mūsu programmu iespējas.
Tomēr mūsu darbā noteicoši ir SIA A.V.S. speciālisti, kas jau pirms darba mūsu uzņēmumā bija guvuši lielu darba pieredzi grāmatvežu, elektronikas un programmēšanas inženieru jomā. Uzņēmuma galvenais programmētājs strādā no dibināšanas dienas, vadošie projektu vadītāji ap 10 gadiem. Viņi ir galvenais uzņēmuma intelektuālais potenciāls. Mums ir pieņemts mācīt, palīdzēt jauniem darbiniekiem. Viens no galvenajiem mūsu panākumu faktoriem ir iknedēļas semināri, kuros mēs mācamies, analizējams jaunumus programmās, kolektīvi iztirzājam kļūdas un cenšamies no tām izvairīties. Katra jauna mūsu klienta vēlme tiek uzklausīta un pec iespējas realizēta mūsu programmās, jo tas ir savstarpēji izdevīgi.
Domājam, ka liela perspektīva ir tieši automatizēto vadības sistēmu izveidošanai. Klienti sāk saprast, ka ne tikai informācijas ievads un atskaišu taisīšana šodien var nodrošināt uzņēmuma izdzīvošanas un attīstības iespējas. Ir pareizi jāatrod un jānoregulē uzņēmuma iekšējas atgriezeniskās saites un saites ar apkārtējo pasauli. Katram pasākumam ir jānovērtē ekonomiskā efektivitāte ne tikai no materiālu, bet arī no visu citu resursu patēriņa viedokļiem. Mūsu programmās ir lieliska iespēja paskatīties uz automatizētas vadības efektivitāti jebkurā laika periodā no kontrolinga pozīcijām.
Aicinām uz kopīgu darbu Jūsu uzņēmumu AVS izveidošanā!
SIA A.V.S. Direktors Alfrēds Beļavskis