P r o j e k t s
Apstiprinu AKZ SIA
Tehniskais direktors
Tehniskais uzdevums AKZ SIA automatizēto svaru ierīkošanai
Ievads
Tehniskais uzdevums AKZ SIA (AKZ) automatizēto svaru ierīkošanai (Programma) ir sagatavots pēc sarakstes un sarunas ar AKZ darbinieku Arnoldu Kūliņu, kurš izteica vēlmi nomainīt vecos esošos svarus, kas atrodas pie iebrauktuves AKZ. Un pie reizes automatizēt svēršanas procesus. Uzdevums ir svērt dažādas ieejošas, izejošās un iekšējā pārvietojuma kravas, sniegt informāciju uzņēmuma vadībai un grāmatvedībai par svēršanas rezultātiem elektroniskā veidā. EST tehnoloģijas SIA (EST) un A.V.S. SIA (AVS) ir diezgan liela kopīga pieredzi tādu projektu realizācijā. Tāpēc tām tiek uzdots:
1. Izveidot sekojošu Programmas tehnisko shēmu
1.1. Svaru izvietojuma plāns
Att.1
Att.1 ir redzams, ka jaunos svarus EST uzstāda esošo svaru vietā uzreiz pēc barjeras ceļa uz AKZ teritoriju. Svēršanas procesu pārrauga AKZ sargs, kur uzdevums ir pārbaudīt kravas pavaddokumentus, izsniegt RFID (radiofrekvences identifikācijas) tegus (čipus) un saņemt tos atpakaļ pēc Bruto un Taras svērumiem. Smalkāk par to Programmas loģistikas aprakstā turpmāk.
1.2. Programmas tehniskais aprīkojums
Att2
Att. 2 ir redzams, ka Svari tiek aprīkoti ar 2 -iem elektroniskiem bloku AVS, kas tiek uzstādīti auto vadītāja plecu augstuma katrā svaru galā tā, lai atrodoties uz svariem vadītājs skenētu RFID (radiofrekvences) tegu (čipu) gar lasītāju, neizkāpjot no kabīne. Kad notiek čipa koda nolasīšanas Programma saņem stabilizēta svara rādījumus no svaru indikatora, sarga telpā. Svēruma rezultāts un čipa kodfs tiek pierakstīts Programmas datu bāzē. Sargs svešiem auto izsniedz pagaidu RFID čipu un reģistrē auto datu bāzē, ja tas ierodas AKZ 1. reizi. Ja auto ar Čipu tiek identificēts esot uz svariem 1.reizi, Programma vēl “nezina” kas tas par svaru. Ja auto ir atvedis kravu, tā tiek izkrauta un auto otro reizi uzbrauc uz svariem un identificē sevi ar Čipu. Programma nosaka, kurš no svērumiem bija Bruto, Taras svari un izrēķina un ieraksta kravas Neto svaru. Katra svēruma fakts tiek fotografēts ar WEB kamerām, kas izvietotas abos svaru platformas galos stabilizēta svara iegūšanas brīdī. Pēc svēršanas tiek izveidots un sarga telpā izdrukāts kravas svēršanas akts. Tas tiek izsniegts auto vadītājam. Saviem auto sarga izsniedz pastāvīgus RFID čipus, lai paātrinātu svēršanas procesu, ja savi auto atrodas datu bāzē. Pēc 2.svēršanas svešu auto vadītāji atgriež RFID čipu sargam un dodas uz AKZ grāmatvedību dokumentu noformēšanai.
2. Programmas loģistika
2.1. Ieejošās pavadzīmes noformēšana
Ja kravas svars parādīts ieejošā pavadzīmē nesakrīt ar svēršanas akta rezultātiem, to redz savā datorā AKZ grāmatvedis un rīkojas saskaņā ar darba instrukciju. Viņš var pārsvītrot pavadzīmē ierakstīto svaru un ierakstīt ar roku pareizo un pielikt pie pavadzīmes svēršanas aktu un svēršanas momenta foto izdrukas.
2.2. Pirms izejošās pavadzīmes auto vadītājam var tikt izsniegts kraušanas uzdevums gan saviem, gan svešiem auto. Sargs salīdzina svēršanas rezultātus ar uzdevumu. Ja Neto svars nesakrīt ar kraušanas uzdevumu, sargs rīkojas saskaņā darba instrukciju. Viņš var piedāvāt papildināt kravu vai noņemt no tās lieko daudzumu. Iespējams, ka grāmatvedība noformē izejošo pavadzīmi par faktiski uzkrauto preces daudzumu. Pie izejošās pavadzīmes tiek pielikts svēršanas akts.
2.3. Iekšējais pārvietojuma, norakstīšanas un ražošanas dokumenti arī tiek noformēti pēc AKZ auto transporta Bruto un Taras svēršanas. Arī pacēlājs, traktors var tikt nosvērts ar kravu un bez tās, ja to vadītājiem izsniedz pastāvīgu vai pagaidu RFID čipu. Svēršanas rezultātā rodas attiecīgi preču kustības dokumenti svaru automatizācijas Programmā. Grāmatvedis izmanto informāciju attiecīgo dokumentu noformēšanai.
3. Pielietojamā datorprogramma
Par pamatu tiek izmantota un AKZ vajadzībām pielāgota izstrādāta AVS svaru automatizācijas programma, kuras apraksts ir redzams šeit - https://avs.lv/SVARI/Instrukcija.html
4. Izmaksas un izpildes termiņi
4.1. Tehniskie līdzekļi
Tab.1
Npk |
Nosaukums |
Skaits |
Cena |
Summa |
Piezīmes |
1 |
Svari |
|
|
|
|
1-1 |
Svaru platforma ar tenzodevējiem un indikatoru |
1 |
17400 |
17300 |
Piegādā EST, |
1-2 |
Svaru rampas 4X1m 4 gab., svaru un rampu montāža, transporta izmaksas, verifikācija |
1 |
3400 |
3000 |
Izpilda EST |
2 |
Svaru aprīkojums |
|
|
|
|
2-1 |
AVS elektroniskais bloks |
2 |
300 |
600 |
Nodrošina EST vai veic Uzņēmums saviem spēkiem pēc EST piestādītā betona pamatu projekta |
2-2 |
IP kamera HikVision |
2 |
100 |
200 |
Piegādā BK Latvija SIA ar AVS atlaidi https://bklatvia.lv/products/ip-kamera-hikvision-ds-2cd2045fwd-i-2-8mm/ |
2-3 |
Elektronisko bloku stabiņu un iekšējo savienojumu montāža |
1 |
420 |
420 |
Veic EST |
|
|
|
Kopā |
21520 |
|
AVS apņemas organizēt papildus ierīces elektroniskā bloka izgatavošanai un WEB kameru sagādi. Tas nozīmē, ka AKZ saņem elektroniski sagatavotus rēķinus no AVS partnera (BK Latvija, BISS). Pēc to apmaksas ierīces tiek izmantotas elektroniskā bloka izgatavošanai (att2) un tiek piegādātas AKZ ar pavadzīmē
4.2. Programma
Tab.2
Npk |
Nosaukums |
Skaits |
cena |
Summa |
Piezīmes |
1 |
Svaru automatizācijas programma |
1 |
800 |
800 |
Piegādā AVS |
2 |
Sistēmas regulēšanas darbi |
1 |
480 |
480 |
Perifērijas ierīču (svaru indikators, Bloks) draiveru piemeklēšana, Uzņēmuma servera darba organizēšana un citi sistēmas darbi |
|
|
|
Kopā |
1280 |
|
Pēc darbu izpildes un apmaksas Uzņēmums saņem beztermiņa licenci Programmas lietošanai neierobežotā Uzņēmuma datoru skaitā. AVS saskaņā ar līgumu veic Programmas garantijas un pēc garantijas apkalpošanu, par kuru nav regulāru maksājumu.
4.3 AVS un EST veic Programmas palaišanu 1 mēneša laikā p\ec Uzņēmuma tehniskās un organizatoriskās gatavības darbam ar Programmu. Tas nozīmē, ka ir iegādātas tehniskās līdzekļi saskaņā ar Tab.1 un ir datori personāls programmas lietošanai
Sagatavoja
EST valdes loceklis Ivo Leps
AVS prokūrists Andis Beļavskis